0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
چگونه از مو مراقبت کنیم ؟ - آرایشی آذینرو

موهای ما بخش ارزشمندی از وجودمان هستند که مراقبت و رسیدگی به آنها نه تنها در بهتر به نظر رسیدن ما تاثیر دارد ، بلکه نشان دهنده ی این است که ما به مراقبت های فردی خود اهمیت میدهیم . هیچ فرقی ندارد شما موهای کوتاه داشته باشید یا بلند ، موهای شما رنگ شده باشد یا رنگ طبیعی خودش را داشته باشد ، حتی صاف بودن یا فر بودن آن هم اهمیت خاصی ندارد ، شما با هر نوعی از مو که داشته باشید ، به هر حال باید به بهترین شکل از آن مراقبت کنید .

بهترین راه های مراقبت از مو

موهای ما بخش حساسی است که اگر در نگهداری آنها کوتاهی کنیم ، دچار آسیب میشوند و ترمیم آنها به این سادگی ها نیست . پس بهتر است طبق جمله ی معروف :(( پیشگیری بهتر از درمان است.)) ، عمل کنیم تا از آسیب دیدن آن پیشگیری کنیم .راه های زیادی برای روتین مراقبت از مو وجود دارد که ما در این مقاله به آنها اشاره میکنیم.شادابی موی سر با معجون خانگی شگفت انگیز

به درست ترین شکل موهای خود را شسته و شانه کنید : لطفا این تصور را از بین ببرید که هرچه موهایتان را بیشتر بشویید یعنی بیشتر از آنها مراقبت کرده اید . مراقبت درست یعنی شستشوی درست . یعنی اینکه شما به میزان لازم روی موهایتان شامپو بزنید تا حدی که همه بخش های موی شما را پوشش بدهد . موهایتان را با آب سرد یا آب داغ نشویید بلکه با آب ولرم شستشو دهید .همینطور در حالت خیس خیلی آنها را نکشید و با ملایمت برخورد کنید . موهایتان را حداکثر روزانه یکبار بشویید .

شامپوی مناسب برای موهای خود انتخاب کنید : موهای شما یا خشک است ، یا چرب و یا معمولی . بر اساس این سه نوع جنس مو ، سه مدل شامپو هم وجود دارد که شما میتوانید بسته به نوع مناسب خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید . اگر موهایتان شوره داشته باشد ،میتوانید از شامپوهای ضدشوره  کمک بگیرید .

به جای شستن ساقه ی موها ، کف سرتان را بشویید : شما باید شامپو را در کف سرتان استفاده کنید و برخلاف آن باید نرم کننده را به ساقه ی موهایتان بزنید.شستن ساقه ی موها با شامپو باعث میشود که موهای سرتان رطوبت خود را از دست بدهد و دیگر شفافیت قبلی را نداشته باشد . دلیل این کار این است که وقتی موهای شما چرب میشود ، چربی ها را از کف سر شما میگیرد و این کف سر شما است که مرکز ترشح چربی هاست . پس در شستشوی موهایتان شامپو را به  کف سر و به ریشه ی آن بزنید .

برای مراقبت بیشتر از نرم کننده هم کمک بگیرید : حالا باید بدانیم که روش و دلیل استفاده از نرم کننده ها در چیست . ما باید نرم کننده را از وسط موهایتان تا نوک آنها بزنیم و به این دلیل این کار را انجام میدهیم تا رطوبت و آب کافی را به موهایمان برسانیم . علت دیگر استفاده از نرم کننده این است که موهای ما یک لایه حفاظتی دارد که باعث استحکام و مقاومت موها میشود و اگر ما به موها آبرسانی نکنیم و آنها را مرطوب نگه نداریم ، این لایه از بین میرود و در نهایت به وز شدن موها هم منجر میشود . به شما پیشنهاد میشود که اگر موهای آسیب دیده و یا موهای رنگ شده دارید ، به جای استفاده از نرم کننده از ماسک مو استفاده کنید و با این روش مواد مغذی را راحت تر به موها برسانید .

به هیچ عنوان موهایتان را با حوله خشک نکنید : به جای اینکه موهایتان را با حوله بفشارید ، ابتدا آب اضافی آن را بگیرید ، سپس با یک پارچه نخی مناسب موهایتان را ببندید تا آب موها به آن جدب شود . در ادامه پیشنهاد میشود که به جای استفاده از سشوار از هوای طبیعی کمک بگیرید تا موهایتان خشک شود .خشک کردن مو بدون سشوار را یاد بگیرید| روش های خشک کردن مو

سعی کنید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید : موهای خیس بسیار ضعیف و شکننده است و به سرعت آسیب میبیند . در این حالت شما باید موهایتان را با شانه های دندانه درشت شانه کنید و با ملایمت گره های آن را باز کنید .

حرارت بیش از حد برای موهایتان سم است ؛ از حد زیاد آن پزهیز کنید : سشوار و اتوی مو موهایتان را خوش حالت تر میکند و در عوض استفاده ی بدون مراقبت و بیش از حد آن باعث آسیب دیدن موهایتان میشود . اگر حرارت موهایتان بیشتر از حد خودش باشد ، موجب موخوره ، خشک و خشن شدن و دندانه دار شدن موهایتان میشود . برای اینکه دچار ریزش مو نشوید ، و وحالت وز دار نداشته باشد ، با حرارت پایین این ابزار کار کنید .آخرین خبر | راه‌هایی برای مراقبت و زیبایی موهای رنگ شده

موهایتان باید رطوبت داشته باشد ، به میزان آن توجه کنید : یکسری از مواد آرایشی هستند که باعث سلامت بیشتر موهایتان میشود . به این منظور شما سعی کنید از سرم مو و کرم مو کمک بگیرید که در طول روز روی موهای شما باقی میماند و علاوه بر مراقبت از موها به زیبایی و خوش حالت در کردن آن هم موثر است . یکسری از این محصولات مراقبتی مخصوص به استفاده در حالت خشک و یکسری از آنها مربوط به استفاده در زمان نم دار بودن موها است . شما با کمک دستورالعمل هایی که روی آنها نوشته  شده است میتوانید روش درست استفاده از آن را تشخیص بدهید .چرا از ماسک مو باید استفاده کنیم؟ – مد اوکسی لایو

موهایتان را به صورت مرتب کوتاه کنید : هر تار مویی که شما دارید ، به طور معمول بین 2 الی 6 سال عمر میکند و به طور طبیعی هرچقدر که عمر یک تار مو بیشتر است به پایان عمر آن نزدیک تر است و مقاومت پایین تری دارد . شما برای اینکه موهای سالم و با کیفیت تری داشته باشید ، میتوانید به طور میانگین آنها را هر دو الی سه ماه یکبار به میزان کمی کوتاه کنید .

با رعایت این نکات کلیدی ، تاثیر خیلی زیادی را در بهبود رشد موهایتان خواهید دید و متوجه خواهید شد که موهایتان تا حد زیادی پرپشت و یکسان رشد میکند .

همینطور برای مشاوره در زمینه های تخصصی میتوانید از متخصصان آذینرو کمک بگیرید .